Jak radzą sobie pracujące mamy w łączeniu obowiązków domowych z pracą

Jak radzą sobie pracujące mamy w łączeniu obowiązków domowych z pracą?

Łączenie pracy z macierzyństwem i domowymi obowiązkami nie jest proste. Często wydaje nam się, że 24 godziny to zdecydowanie zbyt mało, by zapanować nad tym chaosem. Jednak jest to możliwe, wystarczy tylko wprowadzić w życie kilka zasad, które pomogą nam lepiej gospodarować czasem, łączyć pracę z domowymi obowiązkami.  

Praca zdalna

Coraz więcej młodych mam decyduje się na pracę zdalną. To dość dobry sposób na łączenie domowych obowiązków i opieki nad dzieckiem z pracą. Jednak nie jest to takie proste, jak mogłoby się wydawać. W domu dość trudno jest się skoncentrować, na początku wszystko może cię rozpraszać, dlatego do pracy zdalnej również należy się odpowiednio przygotować.  Pracujące mamy mogą czytać poradniki na mamawpracy.pl, gdzie znajduje się wiele wskazówek na temat tego, jak skutecznie pracować w domu. Bardzo ważne jest przygotowanie odpowiedniego miejsca do wykonywania takich zadań oraz zaaranżowanie domowego biura tak, aby nic cię nie rozpraszało.   

Podział obowiązków

Podział obowiązków w domu to podstawa. Pamiętaj, że ty, twój mąż i dzieci gracie w jednej drużynie, dlatego każdy z was powinien mieć swoje domowe obowiązki. Nie możesz brać wszystkiego na siebie, nawet jeśli wydaje ci się, że robisz to najlepiej… Twoje przemęczenie, brak energii i czasu przekłada się na samopoczucie, ale również ogólną atmosferę w domu, dlatego daj sobie pomóc. 

Dobrym rozwiązaniem, które ułatwi wam podział domowych obowiązków, będzie aplikacja do wymiany zadań. W takiej aplikacji tworzysz projekty typu: dom, dzieci, zakupy, w których zapisujesz zadania, jakie należy zrobić w związku z danym projektem, np. kupić chleb czy zrobić zdjęcia do legitymacji dla córki. Te wszystkie informacje wrzucasz do aplikacji, a osoba, która akurat ma na to czas, zabiera zadanie i wykonuje je w wolnej chwili. 

Lista rzeczy do zrobienia

Kobiety mają tendencję do myślenia 24h na dobę, cały czas mamy coś na głowie. Zamiast zastanawiać się nad tym co miałaś jeszcze zrobić, zapisz to na kartce lub w aplikacji. Dzięki takim listom zadań do wykonania, łatwiej będzie ci się skoncentrować na czynnościach rzeczywiście istotnych. Z listy zadań do zrobienia możesz wybierać te, które  należy wykonać w pierwszej kolejności, a pozostałe zostawić i wykonać dopiero wtedy, gdy będziesz miała więcej czasu. 

Dobrze jest posiadać kilka takich list, osobną na zakupy (na przykład w telefonie), inną na ścianie w kuchni (na przykład z domowymi obowiązkami dla każdego członka rodziny). Ciekawym rozwiązaniem jest także roczny kalendarz ścienny, na którym będą zapisane wszelkie spotkania czy wcześniej umówione wizyty. 

Odpoczynek, czas wolny

Nie zapominaj, że nie jesteś robotem. Jeśli chcesz skutecznie łączyć pracę z domowymi obowiązkami, musisz też mieć czas na odpoczynek. Powinnaś planować swój tydzień tak, aby weekend spędzić z rodziną (przynajmniej jeden dzień). Jeśli będziesz zrelaksowana i wypoczęta, możesz nie tylko efektywniej pracować, ale również wykonać znacznie więcej domowych obowiązków. 

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij