Nastolatki bardzo często narzekają na problemy z wypryskami skórnymi. Jest to bardzo nieestetyczny defekt kosmetyczny, zwłaszcza w przypadku kobiet, które czują się oszpecone i pozbawione swojej naturalnej urody.

Tak naprawdę sam trądzik nie jest jeszcze szczególnie niebezpieczny, ale w przypadku gdy leczy się go w sposób nieprawidłowy, może dojść do szeregu różnych komplikacji oraz problemów ze skórą. Jeśli trądzik różowaty czy młodzieńczy nie został w porę usunięty, to istnieje szansa, że na skórze pojawi się trądzik polewkowy, który jest jednocześnie następstwem nieprawidłowego leczenia podstawowej wersji trądziku. W wielu przypadkach kobiety cierpiące na tego typu powikłania są winne zaniedbania własnej skóry, ponieważ powikłania nie pojawiają się znikąd, tak naprawdę jest to skutek niewłaściwej pielęgnacji cery.

Przyczyny trądziku polewkowego

Oczywiście samo powikłanie może nastąpić przez stosowanie lekarstw zewnętrznych i wewnętrznych. Nieprawidłowe stosowanie medykamentów, po prostu pogłębia stan zapalenia skóry, co prowadzi do powstania trądziku polewkowego. W innych przypadkach zamiana trądziku różowatego na polewkowy jest możliwa, zwłaszcza jeśli nie umieliśmy zadbać o skórę.

Za powstanie problemu odpowiadają też gruczoły łojowe, przez które wydziela się lekarstwo, co powoduje jednocześnie większe podrażnienia skóry oraz zmianę przesączalności naczyń skórnych, co prowadzi do zwiększenia wycieków oraz pęcherzyków, które są bardzo bolesne i trudne do usunięcia. Pod wpływem działania trądziku zmniejsza się odporność skóry, co jednocześnie może doprowadzić do zniszczenia struktury tkanek, co ostatecznie doprowadzi do rogowacenia skóry oraz zwiększenia produkcji łoju, przez co skóra będzie mocno zainfekowana. Brak ochrony skóry powoduje z kolei zwiększenie częstotliwości uszkodzeń, co prowadzi do poważnego zapalenia. Powikłania nie są powodem do żartu, powinniśmy się tego obawiać, ponieważ im większe uszkodzenie skóry, tym trudniej jest naprawić wszystkie problemy, jakie w tym czasie, mogą się pojawić.

Zapalenie sterydowe

Wiele lekarstw stosowanych do leczenia trądziku zawiera groźne dla skóry sterydy, które również są w stanie doprowadzić do zapalania około ustnego. Tego typu odmiana trądziku atakuje głównie wargi, brodę, a nawet oczodoły. Zmiany chorobowe w przypadku zapalenia sterydowego postępują w bardzo krótkim czasie, co jest niebezpieczne. W niektórych przypadkach wspomniana dolegliwość pojawia się w przypadku zbyt długotrwałego stosowania leków hormonalnych.

Samo zakażenie skóry, ma postać przewlekłą i należy jak najszybciej zastosować odpowiednie środki pielęgnacyjne, aby zmniejszyć objawy zapalenia. Oczywiście w przypadku zapalenia sterydowego nie powinniśmy leczyć się na własną rękę. Tutaj potrzeba jest opinia lekarza dermatologa, a samo leczenie polega głównie na odstawieniu leku, który powoduje taki stan zapalny skóry.

Skóra wrażliwa

W przypadku tak poważnych zakażeń nie tylko skóra, ale i cały organizm jest narażony na problemy, dlatego nie wolno nam lekceważyć trądziku polewkowego, tylko od samego początku zacząć kurację leczniczą. W wielu przypadkach leczenie wspomnianego trądziku kończy się po maksymalnie dwóch tygodniach pod warunkiem, że stosujemy się do poleceń lekarza dermatologa.

Nie lekceważmy problemu, ponieważ może to doprowadzić do wielu niebezpiecznych zmian skórnych, których możemy dzisiaj uniknąć. Dermatolog na pewno nam pomoże, nie bójmy się więc udać do specjalisty, to najlepsze wyjście w takiej trudnej sytuacji.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ