Zakupy przez internet czyli jak to wygląda w praktyce?

Trzeba przyznać, że dzisiaj kupowanie rzeczy za pośrednictwem Internetu jest bardzo popularne. Z takiego nowoczesnego sposobu robienia zakupów korzysta coraz więcej osób. Z pewnością tego typu możliwości dają nam większą swobodę i komfort kupowania. Nikt jednak nie wspomina o zagrożeniach, jakie czekają na nas po drugiej stronie. Oczywiście nie należy tego generalizować, ale musimy liczyć się z faktem, że zakupy mogą okazać się bardzo niebezpieczne, zwłaszcza jeśli nie zachowamy należytej ostrożności.

Musimy więc uważać, co kupujemy, ponieważ po złożeniu zamówienia może nas czekać niemiła niespodzianka. Tego typu sytuacje, jak pomyłki czy też celowe działania się zdarzają, a najczęściej winą obarcza się użytkownika, podczas gdy często leży ona po stronie nieuczciwego sklepu.

Zwracajmy uwagę na to, co kupujemy

 

Zawsze przed zakupami w Internecie należy dokładnie zapoznać się ze sklepem internetowym. Przede wszystkim należy sprawdzić, czy mamy do czynienia z legalnie działającą firmą. Wszystkie dane kontaktowe i inne informacje powinniśmy zweryfikować, zwłaszcza jeśli nie mamy zaufania do wybranego sklepu. Oszustów nie brakuje, a z pozoru ładnie wyglądająca witryna sklepu może się okazać zasłoną dymną.

Powinniśmy mieć ograniczone zaufanie, zwłaszcza jeśli ktoś każe nam z góry zapłacić za kupowany towar, nie oferując nam możliwości zakupu przesyłki z dostawą kuriera. Jest to znak, że coś jest nie tak i być może mamy do czynienia z nieuczciwym sprzedawcą. Nie powinniśmy wysyłać pieniędzy, nawet jeśli sprzedawca wydaje się miły. Jeśli już coś kupujemy, to także powinniśmy zapoznać się z opisem towaru.

Jeśli są jakieś nieprawidłowości i dany opis nie pasuje do wybranego przez nas sprzętu, lepiej odpuścić sobie kupno i poszukać bardziej profesjonalnego sklepu. Owszem zdarzają się pomyłki, ale czasem sprzedawca sam celowo wprowadza klienta w błąd licząc, że na tym zarobi. Tego typu zagrożenia to zawsze dwie strony medalu i musimy być tego jak najbardziej świadomi.

Mamy prawo reklamacji produktu

 

Nie dajmy się zwieść sprytnym sprzedawcom, którzy jawnie chcą nas oszukać i zastrzegają, że nie mamy prawa do reklamacji towaru. Jeśli jest on niezgodny z opisem, to jak najbardziej istnieje podstawa prawna, o czym stanowi między innymi odpowiedni zapis w ustawie o ochronie praw konsumenta.

Reklamując taki wadliwy produkt nie jesteśmy nawet zobowiązani podawać przyczyny. Jest to w pełni nasza dobra wola, a sprzedawca nie może nam niczego narzucić. Czas reklamacji liczony jest zawsze od momentu, gdy otrzymamy produkt, a nie wlicza się w to dni oczekiwania na towar. Warto o tym pamiętać, że mamy 10 dni od otrzymania towaru na reklamację.

W momencie, gdy poinformujemy sprzedawcę o tym fakcie, odstąpienie od zawartej umowy kupna wydłuża się do okresu 14 dni od złożenia reklamacji. Pamiętajmy jednak, że przypadkowe uszkodzenie towaru może zakończyć się nieuznaną reklamacją bądź sprzedawca zażąda od nas odszkodowania za zaistniałą szkodę.

Musimy być ostrożni

 

Pamiętajmy, że jeśli będziemy zachowywać się ostrożnie to ryzyko, że trafimy na nieuczciwego sprzedawcę maleje i to w znaczącym stopniu. Powinniśmy robić zakupy tylko w sprawdzonych sklepach internetowych. Takie duże sklepy to najczęściej renomowani sprzedawcy oferujący tylko i wyłącznie towar najwyższej jakości.

To właśnie takie produkty powinny nas najbardziej interesować. Jeśli kupujemy w mniejszych sklepach, to powinniśmy poszukać opinii innych o danym sklepie. W momencie, gdy opinie są negatywne, jest to dla nas czerwona lampka ostrzegawcza, że coś może być nie tak. Dlatego w takich przypadkach warto zachować rozwagę.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij