Świeże warzywa i owoce, stosowany jako suplement diety błonnik, zdrowe napoje? Co jeszcze można zrobić na co dzień, aby żyć zdrowiej i wyglądać szczuplej? Na liście składników, które warto włączyć do swojej diety znajduje się wiele produktów doskonale znanych i z pozoru zwyczajnych.

Niskokaloryczne warzywa

Warto wprowadzić je do diety w charakterze przekąski, dodatku do potraw i na kanapki. Warzywa takie jak ogórki, papryka i pomidory mają mało kalorii i dużo wody, za to mnóstwo witamin i minerałów. Nie dają uczucia ciężkości, jednak pozwalają napełnić żołądek i zmniejszyć uczucie głodu. Z wymiennych zwłaszcza papryka jest wartościowa pod kątem utrzymania szczupłej sylwetki, gdyż zawiera błonnik i dobrze wpływa na przemianę materii. Dużo włókien pokarmowych mają też warzywa liściowe oraz korzeniowe.

Pełnoziarnisty makaron i brązowy ryż

Pełne ziarno jest znacznie bardziej wartościowe niż oczyszczone. Ma więcej witamin, minerałów, błonnika, a także niski indeks glikemiczny. Dlatego warto zamiast tradycyjnej białej mąki pszennej i białego ryżu używać w kuchni razowego makaronu i mąki, ryżu brązowego, żyta i orkiszu. Z początku może być trudno przyzwyczaić się do ich smaku, dlatego warto stopniowo zwiększać udział pełnoziarnistych produktów w codziennej diecie.

Rośliny strączkowe

Nie należą one do najbardziej lekkostrawnych, jednak z pewnością są wartościowe. Są sycące i bogate w błonnik, dlatego jedząc je w umiarkowanych ilościach trudno jest przytyć. W obliczu badań wskazujących, że duża ilość mięsa nie jest korzystna dla zdrowia, warto zamienić je na warzywa strączkowe chociaż w jednym, dwóch posiłkach tygodniowo. Jest w czym wybierać jeżeli chodzi o kształty, kolory i smak. A i potraw można z nich przyrządzić całe mnóstwo.

Suplement diety błonnik witalny

Naturalny błonnik, często określany jako błonnik witalny, może pochodzić z różnych roślin: buraków, warzyw strączkowych, nasion babki i innych. Popija się go wodą lub dodaje np. do smoothie lub jogurtu, może też posłużyć jako dodatek do owsianki, sałatki, a nawet w niewielkiej ilości do zdrowych deserów, ciastek i batonów. Używany jako suplement diety błonnik to substancja całkowicie naturalna. Wpływa na zmniejszenie uczucia głodu, lepszą perystaltykę jelit, oczyszczanie organizmu, obniżenie poziomu glukozy we krwi i zapobieganie miażdżycy i nadciśnieniu.

Młody jęczmień

Wysuszona i sproszkowana młoda trawa jęczmienia to bardzo wysoka zawartość błonnika, a także koktajl witamin, minerałów, aminokwasów i fitohornonów. To świetny dodatek do codziennej diety, który w okresie zimowym może zastąpić nowalijki. Podobnie jak one odżywi nasz organizm i doda energii, a do tego sprzyja zachowaniu szczupłej sylwetki. Łyżka dziennie dodana do wody lub innego zdrowego napoju pozwoli cieszyć się lepszym zdrowiem każdemu.

Otręby zbożowe

Otręby to ta część nasion zbóż, której pozbywa się produkując białą mąkę. Tymczasem to w nich kryją się duże ilości witamin z grupy B, magnezu, żelaza oraz błonnika. Nawet jeśli sięgamy po pełnoziarniste pieczywo, kasze i makarony, warto wzbogacić dietę o dodatkową porcję otrębów, jeśli zależy nam na smukłej sylwetce. W jaki sposób je jeść? Z jogurtem, musli albo jako dodatek do domowych bułek, chleba czy spodu do ciasta. Otręby mogą także zastąpić tradycyjną panierkę z tartej bułki.

Jabłka i gruszki

To owoce, które są dostępne przez większą część roku, tanie i lokalne. Angielskie przysłowie mówi: „jedno jabłko dziennie trzyma lekarza z daleka ode mnie”. Na pewno jest w tym tyle prawdy, że dieta bogata w owoce i warzywa pełni ważną rolę w profilaktyce chorób. Ponadto te owoce są bardzo dużą pomocą w odchudzaniu i dbaniu o utrzymanie figury. Jabłka oraz gruszki zawierają błonnik oraz pektyny – węglowodany złożone, które działają podobnie do błonnika, wchłaniając wodę i pęczniejąc. Dlatego już jedno jabłko, chociaż niskokaloryczne i praktycznie niemające białek i tłuszczu, potrafi skutecznie zaspokoić mały głód. Ponadto te owoce stymulują trawienie i przyspieszają pracę jelit, pomagając w ich oczyszczaniu.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ