Jakiś czas temu niezwykle popularne stały się tak zwane blogi modowe. Najpierw znane zaczęły być zagraniczne blogerki, a później przyszła także pora na polskie dziewczyny, które chciały pokazywać innym swoje codzienne stylizacje, a także dzielić się przemyśleniami dotyczącymi mody.
Takich miejsc w sieci powstało bardzo wiele. Okazało się, że nie trzeba być celebrytką, aby setki kobiet pytały o to, skąd jest Twoja najnowsza kurtka i gdzie najlepiej kupować sandały. Niektóre blogerki zbudowały bardzo silne marki i są w stanie spokojnie utrzymać siebie i swoje firmy za zarobki z bloga. Prawie wszystkie zaczynały jednak od zera. Po prostu zakładały swoje strony w internecie i publikowały na nich teksty oraz zdjęcia. Blog modowy może założyć każda z nas. Jednak najtrudniejsze, ale też najważniejsze jest przyciągnięcie do niego czytelników. Jak to zrobić? W jaki sposób reklamować swój blog, aby świat się o nim dowiedział?
Fanpage
Wszystkie blogerki modowe aktywnie działają na portalach społecznościowych. Dzisiaj jest to niezbędne, aby mieć stały kontakt z czytelnikami. Blog jest tylko jednym z kanałów komunikacji. Do wstawiania krótkich informacji używamy zazwyczaj portali społecznościowych.
Blogi o modzie zwykle mają swój fanpage na Facebooku. Za jego pomocą informują o nowych postach, a także dzielą się drobnymi wydarzeniami, zdjęciami i myślami z dnia codziennego. Często pokazują też na bieżąco swoje zakupy.
Facebook jest także świetnym narzędziem, przez który nowe osoby mogą poznać nasz blog o modzie. Internauci, którzy reagują na nasze posty lub je udostępniają sprawiają, że wyświetlają się one w aktualnościach ich znajomych. W ten sposób o blogu dowiaduje się coraz więcej osób i znacznie zyskuje on na popularności.
Inną funkcją Facebooka, z której warto skorzystać jest płatna reklama. Dzięki niej nasze posty będą wyświetlać się znacznie częściej na tablicach użytkowników, a także w formie banerów z boku strony. Reklama ta jest stosunkowo tania, a w przypadku wielu grup docelowych także niezwykle skuteczna.
Portal społecznościowy, który obecnie jest raczej mniej popularny niż Facebook to Twitter – strona za pomocą której możemy publikować krótkie statusy. Ograniczona liczba znaków sprawia, że wiadomości należy formułować bardzo zwięźle. Nie zniechęca nas zatem ogromna ilość tekstu. Twitter jest także świetnym narzędziem do prowadzenia dyskusji.
Może się wydawać, że blogi o modzie posługują się głównie obrazem, a rzadziej słowem i dlatego Twitter nie jest przydatnym narzędziem w procesie ich promocji. Nic bardziej mylnego! Do wielu czytelników dotrzemy właśnie przez ten portal. Możemy umieszczać na nim krótkie refleksje, komentarze do wydarzeń, na których bywamy, a także zadawać czytelnikom pytania i prowokować ich do dyskusji. Moda to przecież nie tylko zdjęcia ubrań, a blog modowy często porusza tematy związane także z etyką odzieżową czy minimalizmem w szafie – dobrze się o nich dyskutuje, a Twitter daje ku temu idealne wręcz możliwości. To także kolejny kanał przez który możemy informować naszych czytelników o nowych postach na blogu.
Jednym z ulubionych portali społecznościowych blogerek modowych jest Instagram. Głównym sposobem komunikowania się z obserwatorami jest wstawianie zdjęć i oznaczanie ich odpowiednimi tagami. Konto na Instagramie mają także niemalże wszystkie duże i mniejsze marki odzieżowe, więc blogerki często obserwują je, aby być na bieżąco z wszelkimi nowościami.
Instagram jest także dobrym narzędziem, na którym można umieścić zdjęcie swojej dzisiejszej stylizacji czy detalu stroju. Możemy także oznaczyć marki, w których ubrania jesteśmy ubrane. Ważne jest także odpowiednie tagowanie zdjęć. Na Instagramie warto używać wielu tagów, bo to dzięki nim mogą znaleźć nas nowi czytelnicy, na przykład osoby, które chciałby kupić sukienkę danej marki, ale najpierw chcą za pomocą tagu znaleźć zdjęcia kobiet, które już zdecydowały się na zakup, żeby zobaczyć ubranie na żywym, zwykłym człowieku.
Dużą zaletą Instagrama jest także prosty edytor zdjęć. Może je w kilka chwil upiększyć nawet osoba, która nie ma pojęcia o grafice i nie umiałaby obsłużyć znacznej większości programów. Obróbkę fotografii w aplikacji Instagram dokonujemy za pomocą specjalnych suwaków, które zmieniają między innymi jasność i kontrast, a także nakładanie filtrów.
Snapchat
Od całkiem niedawna bardzo popularny stał się Snapchat. Ten portal społecznościowy, a może raczej komunikator, coraz częściej wykorzystują także blogerki modowe. Za jego pomocą można w bardzo prosty sposób dzielić się ze swoimi czytelnikami fragmentami codziennego życia.
Wiadomości przesyłane przez Snapchat z reguły są krótkie i nie są to wypracowane, poprzedzone wieloma próbami zdjęcia lub filmy. Walorem Snapchata jest to, że możemy zaprezentować naturalność, co sprawia, że czytelnicy lepiej się z nami identyfikują i bardziej nas lubią.
Ponadto, wiadomości przesyłane przez Snapchat są dostępne przez krótki czas. Osoby, które je wyświetlają przez chwilę są skupione tylko na naszym przekazie. Możemy więc reklamować w ten sposób pewne produkty, także nasz blog znacznie skuteczniej niż na przykład za pomocą niewielkiego banera reklamowego, przewijającego się gdzieś z boku strony. Jeśli ktoś z oglądających będzie chciał zachować nasze zdjęcie, także to zobaczymy, więc będziemy wiedzieć, które z wiadomości cieszyły się największym zainteresowaniem. Analiza takich danych pomoże nam w skutecznym budowaniu pozycji naszej marki w social media.
Pozycjonowanie
Oprócz obecności w portalach społecznościowych, każda blogerka modowa powinna przede wszystkim zadbać o swój blog. Nie chodzi tu tylko o zamieszczanie zdjęć wysokiej jakości i pisanie ciekawych tekstów. Nawet najlepszy post nie będzie wiele warty, jeśli nikt go nie przeczyta. Dlatego musimy zadbać, aby czytelnicy mogli trafić na naszego bloga. Wiele z nich możemy zyskać poprzez wyszukiwarkę internetową.
Zadbajmy zatem o to, aby nasza strona była poprawna, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Oznacza to, że musi być sprawna technicznie, a posty powinny zawierać odpowiednie słowa kluczowe. Blogerka modowa, podobnie jak każdy inny twórca internetowy, powinna znać chociaż postawy SEO. Pozwoli jej to na stworzenie strony, którą łatwo będzie można znaleźć poprzez wyszukiwarkę internetową.
Blogerki modowe mają zatem bardzo wiele możliwości, aby promować swojego bloga w internecie. Żeby dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców, najlepiej mieć konta na różnych portalach i być na nich aktywnym.